Na našich projektech používáme metody neformálního vzdělávání. Přizpůsobujeme postupy individuálním cílům skupiny cca 30 lidí, pomáháme v osobnostním rozvoji a pracujeme se skupinovou dynamikou. Neformální vzdělávání je jako trampolína. Podle toho, kolik energie vložíš do odrazu, tak vysoko můžeš skákat.

Proč neformálně? 

  • Při zážitkových postupech si člověk konkrétní téma prožije, učí se v akci
  • Účastníci školení nejsou posluchači, ale učí se od sebe navzájem a aktivně se zapojují
  • Zaměřuje se na osvojování dovedností pro život a přípravu k aktivnímu občanství
  • Rozvíjí a využívá kreativitu účastníků (doopravdy, každý ji má;)
  • Odhazujeme společenské zábrany, předsudky a stereotypy
  • Motivujeme k akci a s pomocí skupinové podpory pomáháme nápady realizovat

Jaké jsou rozdíly mezi formálním a neformálním vzděláváním? 

Formální 

  • musí se sedět ve škole
  • učitel má vždycky pravdu
  • chyby se trestají pětkou
  • učí se hlavou

Neformální

  • střídají se metody, pracuje se s prostředím, vše je dobrovolné
  • pracuje se v menších skupinách, lidé se učí vzájemně ze svých zkušeností
  • lektor je spíše moderátorem učícího procesu, přizpůsobuje metody
  • chyby jsou startem k novému rozvoji
  • učí se rukama, nohama, hlavou, hrou, vevnitř, venku, celostně, tak, že člověk zpočátku ani nepostřehne, že je vzděláván